tisdag 6 december 2011

Vem är jag då??

Patrik Johansson är mitt namn, jag är 26 år och har jobbat inom restaurangbranchen som kock i 6 år, inne på mitt sjunde nu. Jag har även jobbat en liten del som servitör men matbiten står mig närmare om hjärtat. Jag kommer från Finland men flyttade till Sverige våren 2007, innan dess bodde jag på Åland i Mariehamn. Jag har jobbat runt på olika restauranger i Finland, Åland och i Stockholm. Varje ställe där jag jobbat på har jag blivit en erfarenhet rikare, känner att jag fått något att bygga vidare på, men jag har mycket kvar att lära mig och en lång väg framför mig.

Att jobba med mat betyder mycket för mig. Det är ett sätt att föra olika människor samman, att dela glädje och skratt vid en trevlig middag med en god bit mat och ett gott glas vin. Jag brukar säga att alla kan göra mat. Det spelar ingen roll hur man gör maten, eller vad man gör, om man gör rätt eller fel. Huvudsaken är att man gör nått man är stolt över och att man har kul. Men kom ihåg, använd bra råvaror, leta upp gårdsbutiker i Er närhet det lönar sig.

Jag har ett mål i sikte, vägen dit kommer vara tuff och lärorik och jag hoppas möta massor med underbara människor på vägen som vill följa med mig till mitt mål.

Ha de gött!
Patrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade