söndag 3 juni 2012

En lyckad helg på Villa Solliden

Det har varit en väldigt lyckad helg på Villa Solliden denna vecka. I fredags hade vi ett litet sällskap från Nyköping på besök, några "finsmakare". De hade bokat en 3-rätters middag hos oss. Resultatet av middagen blev mycket lyckat och vi belönades med applåder, sånt gläds man ju verkligen åt.

Igår (lördag) hade vi fullbokat. Kvällen började med ett sällskap som firade 80-års kalas. Middagen bestod av forrätt, varmrätt och sedan kaffe och födelsedagstårta.

Sedan var det dags för vår sommar buffé. Där var det full fart, och buféfaten fick fyllas på hela tiden. Vi fick väldigt mycket komplimanger från våra gäster om att maten var fantastiskt god och fräch. Och jag håller med dom, det är en bra buffé, fräch och välsmakande.

Senare mot kvällen när det började bli dags att åka hem kom det fram en man till mig. Han tog mig i handen och tackade så jätte mycket för den goda och väldigt frächa maten. Men framför allt så hyllade han desserten han åt. Denne man som bor och jobbar i Frankrike sa till mig så här, "jag har ätit på många fina restauranger i frankrike och den här desserten hör till en av dom godaste jag ätit, den kan jämföras med desserter på dessa restauranger. Mycket bra kombination med chokladen och citronen, jätte gott".
Och så tog han mig i handen igen och tackade en gång till för allting. Till dessert åt han en chokladterrin med lemoncurd, vaniljglass och browniesmulor.
När en gäst kommer fram till en och ger en sådan komplimang så blir man väldigt glad och nöjd, samt att det stärker ens självförtroende väldigt mycket.

Veckan som kommer är det fullt upp på Villa Solliden igen. Två bröllop, konferenser och två grillkvällar. Nu skall vi göra lika god mat denna vecka och hoppas på att våra gäster uppskattar det lika mycket så de tidigare gjort.
















Så här såg födelsedagstårtan ut som serverades till 80-års middagen. En citron-marängpaj.
Den ble kanon god :)

Ha det bra så länge!
//Patrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade