torsdag 12 januari 2012

PJ Gastronomi

Tänkte förklara kort vad PJ Gastronomi är, för det kanske finns dom som undrar.
PJ Gastronomi är mitt företag, en bi firma till AVO Föreläsning & Konsult KB. Jag är utbildad kock och har jobbat som kock/ kallskänka i sju år nu och fyra års utbildning på det. Har jobbat runt på olika ställen i Finland, Åland och i Stockholm. Nu har jag börjat med mitt eget företag där jag hyr ut mig själv till olika restauranger, istället för att vara fastanställd.

Detta ger mig möjlighet att få jobba på olika restauranger där jag kan dela med mig av mina kunskaper som jag fått under mina år som kock samt skaffa mig nya egna kunskaper. Jag får en möjlighet att hjälpa restauranger som är i behov av kock men som av olika anledningar ej har möjlighet att anställa.

Jag har under hösten 2011 hjälpt till i köket på två restauranger i Stockholm, Restaurang Motorverkstaden och Grisslinge Bistraud. Samarbetet med Grisslinge Bistraud har fortsatt in i 2012. Ser även fram emot ett framtida fortsatt samarbete med Restaurang Motorverkstaden i sommar 2012.

Under tiden jag jobbar på Grisslinge Bistruad försöker jag skapa mig ett namn i min nya hemstad Norrköping, det är tufft att komma in till en ny stad med noll kontakter. Men det är hårt arbete som gäller för att skapa sig ett namn inom restaurangvärlden här. Men jag skall lyckas med det, för jag är en duktig kock som kan min sak.

Jag jobbar även till privatpersoner som kanske vill ha en middag för vänner/bekanta hemma eller vid fest tillfällen. Så det är bara att höra av Er om ni behöver en kock vid något tillfälle, så kan vi planera ihop en härlig middag på Era önskemål.

Det var kort och gott om PJ Gastronomi.

Ha de bra!
//Patrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade